PERSBERICHT Stichting Arduin stopt samenwerking Hof Welgelegen

5 december 2018

MIDDELBURG 5 december 2018 – Stichting Arduin heeft besloten de samenwerking met Hof Welgelegen in Middelburg te beëindigen. Met ingang van 19 december is de locatie gesloten. Dit houdt in dat alle activiteiten die cliënten uitvoeren op de kwekerij en winkel stoppen. De samenwerking was tot stand gekomen vanuit de visie van Arduin op werken, leren en ontwikkelen van cliënten. Uitgangspunt daarbij is ‘zo gewoon mogelijk en iedereen doet mee’.
Logo Arduin

Het aanleren van vakvaardigheden en de expertise op het gebied van de kwekerij was een welkome aanvulling voor onze cliënten. De manier van samenwerking en werkafspraken hebben we met elkaar geformuleerd in een samenwerkingsovereenkomst. Helaas moeten we constateren dat in de afgelopen periode de zorgvuldig gemaakte afspraken niet zijn nagekomen.

Daarom voelt Arduin zich genoodzaakt de samenwerking te beëindigen. Voor de desbetreffende cliënten wordt in goed overleg een andere passende werklocatie aangeboden. Het uitgangspunt daarbij is dat deze nieuwe werkplek zo goed mogelijk aansluit bij de wensen en mogelijkheden van de cliënt.